STHLM by springbreak

Hej åter igen, nu kommer den här uppen om Stockholm som jag lovade för över en vecka sen, jag tror vi tar det dag för dag...

Som ni kanske redan vet så for vi ner på torsdan, fast de hände ju inte så mkt då, kollade på veronica mars typ hela tiden och sova, löste fridas häntextra, för vem tror ni hade glömt boken i fridas bil?? jo jag, vi tog ju fridas bil ner till härnösand och åt där för frida behövde bilen dan då vi kom hem... i alla fall så vart de pizza till lunch/middag och alla åt med vitlökssås utom frida, haha :P

Fredag:
Då va vi utvilade och Kusinerna skulle inte komma förrän typ klockan 20.00 så vi for in till stan och började spendera pengar, jag och frida på drottninggatan och nk och allt de och mamma o pappa gick till saluhallar o sånt och kollade på andra saker än kläder, jag va ju ganska inriktad på en affär och de va topman, min personliga favorit och de va även där jag hittade mest med saker...
tog mest bilder när frida prova kläder, för när jag prova hade jag ju fullt upp, så de vart bilde genom speglar denna gång :)

Lördag:
Denna dag så for vi på båtmässan men dum som jag va så hade jag inte med kameran, tog dock två bilder inuti ericsson 3, en av båtarna som bruka va med i Volvo Ocean Race, och jag säger bara det FY FAAN för tävlings båtar, trångt och högljudt o usch... nej, dom lever verklig ett hårt liv, alltså besättningen inte båten:P


Syns inte riktigt va de är, men de är insidan på båten..



Söndag:
då skulle frida och pappa på Metallica och jag och mamma hade tänkt se Bolt 3D men de vart inte riktigt som vi hade tänkt, de vart ont om tid eftersom jag och mamma gatt ta oss tillbaka till lägenheten runt halv nio eftersom kalle skulle komma och vi hade ju hans nycklar, så tillslut tog jag och mamma första bästa film och de vart Bride Wars aka Bröllops Duellen och frida och pappa satt å vänta på metallica förgäves men innan allt de tråkiga så va vi en sväng till på stan, där jag köpte den billigaste av väskorna som jag redan hade tittat ut på Topman och dessutom lyckades frida hitta en jätte fin balklänning för typ 290spänn, helt otroligt :)

Just fasen, höll nästan på att glömma, men jag träffade en kompis där nere också, Andreas, han va en av grabbarna som va med till Cypern och han bor typ nästan på östermalm så de va ju en självklar händelse lr vad man ska säga:P super trevligt!

Måndag:
Hemresa som började tidigt vilket gjorde att vi hann shoppa lite på Birsta också, och där hittade jag två scarfar men inge mer, men jag vart för hemskt sugen på ett par skor, men dom va snäppet för dyra för mig... sen så for vi hem och typ sov lr nåt...

Här vart det ännu en spegelbild men de va allt som gick å få till, denna gång i resemundering, MJUKBYXOR!!

Slutsummering av veckan, fast modetipsen är dock uteslutna(komma snart)


Inköp: grå+orange vi ringad tee med knäppning från toppman - 129kr för båda
Sjalar x3 på HM(vars annars) Biege 79kr Orange 19,50kr och Lila 79kr
Grå Mössa från topman 79spänn, om jag inte minns fel
samt väska från topman, 550 kr, fast med studentrabatt bara 500kr

Bästa köpet va klart den biega skarfen och den oranga t-shirten

Sämsta köp, UTAN TVEKAN, den otroligt snygga väskan, och om jag tycker den va så snygg, varför säger jag då så, jo titta bara nedan...


okey de kanske inte syns så väl, men tyget runt hela jävla fästet på axelremmen har spruckit, så den gå typ sönder när som helst, ska ringa och reklamera den nån dag snart.

Hej på er, nu ska jag ut och steka kolbullar och fiska:P skotertajm! med andra ord









...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0