att packa väskan...

Idag är en sån där dag då jag sitter och frågasätter allt jag gör...
jag satt här och pluggade för en timme sen och lyssnade på musik, har legat lite efter i skolarbetet men inte så mycket att jag inte hinner ta ikapp...
musik, jag har knappt lyssnat på musik sen jag for ner, helt plötsligt kände jag varför jag varit lite nere ett tag, jag har saknat musiken...
lyssnade på who you are med jessie j och det måste vara en av de allra mest känsloladdade och underbara låtar jag vet, såklart så rämnade alla mina murar och över mig sköljer alla känslor, saknaden av musik i allmänhet, mamma, pappa, frida, hanna, erica, jossi, alla andra kompisar och hem! hur faan kan jag vara så jävla mesig att när jag lyssnar på en enda låt så släpper allt och nu har jag suttit här och gråtit i drygt en timme, önskar bara jag fick åka hem!
... känner mig inte riktigt hemma här i gbg även om det är kul och alla i klassen är underbara och att erica, felix och moa är minst lika grymma! jag saknar norrland, kylan, värmen, känslan av att känna alla runtom en...
...är jag mogen för uni när jag knappt har självdiciplin så att jag gör det arbete som krävs...
... vill jag verkligen bli arkitekt eller pluggar jag det bara för att det är "häftigt"...
... är det här bara en sån där neråt dag eller vill jag verkligen inte vara här just nu...
... boendet är kanonläge men det är lite hemskt när jag helt plötsligt ska vara den ordningssamma, städade köket igår bara för att kunna laga mat för det var äckligt!....
...städade toaletten idag för att inte känna mig lätt äcklig/dyngig efter att ha vare på toa...
...spenderar halva dagarna med att titta på bilder från saker vi gjort hemma...
... vad faan håller jag på med egentligen, gör det bara jobbigare för mig själv för att jag inte accepterar sittuationen och försöker göra det bästa av det...
.... vad håller jag på med!

Kommentarer
Postat av: Linn

Åh, äntligen har du börjat blogga igen!

Vet hur de är med hemlängtan.. det har varit mycket tuffare att börja plugga än jag trodde, även om jag inte har lika långt som dig :/ Hoppas det känns bättre snart! kram!

2011-10-04 @ 16:44:36
URL: http://linntenglund.blogspot.com
Postat av: Hanna

2011-10-04 @ 18:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0