Day 4: FN och 5th Avenue

Måndag 6/7 -09


Okey, fortfarande inget Internet, på tok för dyrt men det här funkar ju också.. att blogga på word och sedan lägga upp texterna då.


Vilket fall så idag var vi först i FN skrapan och fick en rundtur sedan var vi på några föreläsningar som inte var så där riktigt bra och alla var så insnöade på att talat vi ska hålla ska handla om hur man ska lösa vattenfrågan i tredjevärlden så dom typ bombarderade föreläsarna med en massa frågor om vatten trots att det inte alls var deras ämne och jag bör nog tillägga att den som läst info papperet ordentligt om ämnet vi ska tala om har förstått att den ska handla om vad FN gör för att förbättra livskvaliteten för människor i tredjevärlden så dom gjorde totalt bort sig. Efter FN så fick vi spendera typ 2,5timmar på 5th Avenue och shoppa, vi gick in i några av dom riktigt kända märkes affärerna och ut lika snabbt, ni förstår att en enkel v ringad vit tee hos Luis Vitton kostade 180$ vilket motsvarar ungefär 1500 svenska kronor så jag hade då inte råd att köpa nå kläder där, men ett par solglasögon köpte jag i alla fall och gissa vart... jo, just de, på H&M så klart, fast H&M trend dock och det finns ju inte ens i sthlm:P efter 5th Avenue så bar de iväg upp i Rockefeller Center och inte Chrysler som jag tror att jag sa igår.


Här kommer i alla fall lite foton från denna dag:P



Imorgon blir det först FN igen och sedan middag på nån restaurang och sedan iväg på Broadway där vi ska se på West Side Story så jag är taggad till tusen, ett problem bara är att vi inte hinner byta om innan vi ska på Broadway så jag vet inte alls hur jag ska klä mig, men det fixar sig nog:P


Hej då och god natt, nu ska jag skriva vykort//


Rasmus J


Kommentarer
Postat av: Cornelia

Jag är ju inte så lite avis på mig, fast jag just nu lyssnar på Lars Winnerbäck när han spelar på hultfreds festivalen :) Och i går spelade The Killers och dom va sjukt bra! så nästa år bara måste du komma ner så ska vi gå på öltälten!! :):):):) Ha de så bra nu kära lilla kusin så hörs vi av..

2009-07-11 @ 22:13:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0