Day 3: Philadelphia till New York City

Söndag 5/7 -09


Hello erveryone,


Idag vart en tuff dag, jetlaggad till tusen och haft världens huvudvärk.

Just nu är det söndag kväll här men detta blir nog troligast inte upplagt förrän på torsdag då jag har gratis Internet igen, idag var i alla fall en super häftig dag, som National Treasure fan var det rätt maffigt att få se Liberty bell och Independence Hall men det hade ju säkert varit häftigt ändå, men i alla fall så blev jag ju tvungen att köpa en kopia av The Declaration of Independence. Vi fick också se Betsy Rose hus, alltså hon som sydde den första amerikanska flaggan och kyrkan hon var medlem i men de var inte alls lika intressant. Sen så bar bussen iväg hit till NYC där vi nu ska vara till på torsdag, få kolla på West Side Story och FN skrapan samt Chryslerbuilding... Jag hittade i alla fall USB-kabeln så nu är alla bilder på väg för båda dagarna, men ni får ursäkta dom första bilderna, kameran var tydligen inställd på nattläge så de vart väldigt suddiga bilder från början, men håll till godo.




 


Javisst ja, dom gjorde det ganska intressant genom att vi delar rum folk/ungdomar från alla natioer och stater så igår fick jag dela rum med två amerikaner, en från kansas tro jag fast inte säkert och den andra har jag ingen aning om, inatt och hela NYC vistelsen kommer jag att dela rum med två killar från Kanada, Bryn och någon samt Erin(vilket jag trodde var ett tjejnamn) som är från USA, om jag inte är helt ute och cyklar, måste kolla upp detta noggrannare.


Tyvärr så försvann alla bilder från det att vi Lämnade Independence Hall då batterierna tog slut vilket gjorde att jag missade att knäppa bilder på mottagningen här med Icebreakers, alltså lekar för att bryta isen och jag måste bara säga det, Americans are so f***ing full of themselves!!!! Typ alla frågor i Quizen var om USA och saker som alla amerikaner kunde men vi Europeer inte kunde ha en aning om, alla från danmark schweiz och nederländerna höll med oss, exempel, hur många spelare har ett amerikanskt fotbollslag ute på planen. Och hur många ränder har amerikanska flaggan, eller hur många lbs går det på ett pound?


Jaja, hejdå och god natt nu har jag strukit skjortan inför imorgon och börjat fundera på talet som ska handla om hur man ska kunna lösa vatten bristen i världen... på engelska alltså


// Rasmus J


Kommentarer
Postat av: saraå

haha åh, i "the city" är det ju en tjej som heter erin. Haha, har du sagt åt honom att du trodde det var ett tjejnamn? :D



Jag hoppas du har roligt killen!

<3 puss&kram

2009-07-10 @ 09:49:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0