Födelsedags firande med de bästaste! +menyn

På order från erica så ska jag faktiskt erkänna att Erica också är världens bästa, och de är hon verkligen... och tack fanny, du har jäkligt bra smak själv:P

Nu till de jag skulle uppdatera, nu är menyn spikad och klar inför morrondagens födelsedagsfirande med de bästa av de bästa= Erica, Hanna, Viktor, Malcolm och Jenni (helt utan inbördes ordning.)

De var meningen att det skulle bli trerätters med en enkel thaisoppa till att börja med, men då hade vi absolut inte fått plats för någon efterrätt när de väl var dax för det så detta vart mitt val istället:

Huvudrätten vart en orientalisk buffé som till större delen består av thailändska rätter efter Gaos recept, Gao är Saras mamma för er som  inte vet.

På bordet kommer de finnas:
Friterade räkor,
Gaiiopp (kyckling tillagad i ugn med gräddsås, inte allt för mkt thaismak för er känsliga)
Köttfärssås (snarare wok med bambuskott glasnudlar och massor med chilipasta:P)
En sås med rödlök m.m som tillbehör till räkorna,
och såklart jasmineris

Till efterrätt blir det(typiskt mig) en variant av maränger fast mer åt bakelsehållet denna gång Det är Leila Lindholms Recept och kallas Choklad Pavlova


Jag tror det kommer bli otroligt gott :P vi får väl se efter imorrn

Kommentarer
Postat av: fannyyy

men damn va gott allt de där lät! fan att man inte va av dom fem bästa där! haha :D men du fyller väl inte år förens imorgon väl? eller är jag helt ute och cyklar nu,.

2009-01-09 @ 09:57:51
URL: http://fannyannamariaeriksson.blogg.se/
Postat av: hanna

2009-01-09 @ 16:13:55
Postat av: hanna

mums! :) jag ska hoppa in i duschen nu, sen så kommer jag :D ni kmr inte ha mkt mat kvar efter vi ha vare där ;P hehe. Vi hörs!

2009-01-09 @ 16:15:44
Postat av: sara

GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!! :D

jag önskar att jag också kunde fira dig idag. Men jag hoppas att du får en astrevlig dag med astrevligt sällskap och astrevliga presenter! Jag ringer dig senare (alltså på eftermiddagen, eller kvällen), och grattar dig på riktigt :P höhö.



och mamma blir nog glad om hon får höra att ni lagar födelsedagsmiddag efter hennes recept ;)



KRAMAR! bästa ralleman

2009-01-10 @ 00:14:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0