Uppdt, freda lörda....bak,bak,bak

Igår vart de fullspäckat schema så ja hade verkligen inte tid att uppdt. bloggen, men i alla fall så tänkte jag berätta litre om igår och idag alldeles strax men först måste jag bara säga att jag har gjort världens godaste smoothie, synd bara att den har börjat bli varm, men så här såg ingredienserna ut,

först hade jag i en banan, för de är alltid en bra grund har jag lärt mig, sen så hädde jag i typ dryga halvdecilitern, äh säg deciliter med hallon och blåbär blandat, mest hallon dock...sen såklart typ en deci knappt med turkisk youghurt och sist men inte minst, en ananassås som mamma brukar hä i marinader för kött men som egentligen är till för glass som hon brukar köpa hos emma, de hädde jag i ist för socker för de va så sura hallon och blåbär i, helt grymt god:P

Nu till gårdagen, ja igår kom man ju hem med tidiga bussen så klockan två kollade jag igenom ett recept och checkade av mot skafferiet ochj sen så skickade man modern för att handla, vilket gick väldigt smidigt för min del, jag hade tänkt baka så fort som möjligt men då hade ja ju bett elina att klippa mig så hon kom förbi och fixade till min man riktigt snyggt, Elina är verkligen bäst, ska typ aldrig mer byta frisör, om hon inte flyttar typ till nordpolen för dit orkar ja inte fara, de är ju så jävla kallt...
jaja, efter att ja klippt mig började jag baka biskvier för att bjuda poolersarna senare på kvällen för de vart film där, men jag säger bara det, aldrig mer...fy faan för att stå och riva den där jävla mandeln, de stod på receptet att de skulle ta en timme att göra alla biskvier, men att riva mandeln tog mig typ 1timme så där sprack schemat så jag vart rejält försenad, nämligen en hel timme till filmtittandet, men schyssta som dom är satt dom och väntade på mig...

Egentligen va de meningen att jag skulle fara till stan till mina andra poolers, mina klasspolers och se på film men då hade elina fråga om de gick bra att hon kom klockan 19, så¨då kunde jag ju inte för dom skulle se på film klockan halv 9 bara för att vänta på mig, men klippning klockan 19-19.45  och sen byta om-20.15 och så tillslut resa till stan så hade klockan vare 21.15 och då vart de sent så de bidde ingen solle för mig, men sen ringde elina och fråga om de gick bra klockan 3 ist, vilket de gjorde men då hade ja ingen skjuts till stan så de sket sig ändå, men de får bli nästa gång ist.

Ikväll ska jag i alla fall hem till kusin för han är barnvakt medan Hålla BB spelar så då håller jag på å baka vanilj hjärtan men nu fick jag reda på att jag kanske inte komma hem på nåt sätt så vi får se hur de blir, men de vart i alla fall mycket bak denna helg, men de är ju faktiskt bara kul, ne men vi får höras mer sen...

Hej då så länge och glad alla ♥-dag, i år blire nog rätt lonesome:P
TJA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0