MÜSLI!!!

Måste bara säga detta, sitter just nu och äter av min nygjorda, hemmagjorda müsli...jäkligt god vart den, fast den kunde ha fått vare lite sötare, skriver receptet nu fast i förbättrad version för er som vill prova...nyttig är den med bara så ni vet:P

Torrvarorna kan man ta vilka man vill, till de räknar jag inte frukt för de lägger man till efter rostningen om man vill, alltså torkad frukt eller russin... men de gillar ju inte jag så de sket jag i:D

Tar ca. 10-15min att föbereda och 15-20min i ugnen. Ugnen ska sätas på 175¤
Ingdredienser:

1liter torrvaro av valfri sort:
    ex. 3,5dl havregryn
          3,5dl rågflingor
             1dl hackade hasselnötter
             1dl hackad mandel
             1dl Solrosfrön
1dl vatten
4-5msk honung(beroende hur sött man vill ha...man kan även ha ännu mer)

1. Börja med att blanda vatten och honung i en bunnken, går oftast lättast om man kokar vattnet först eller värmer lätt i micro, bara för att få honungen ordentligt löst.

2. Blanda sedan alla torra ingredienser i en annan bunke.

3. Häll sedan honungsvattnet över torrvarorna och blanda ordentligt så att allt blir lite fuktigt.

4. Ös sedan över hela blandningen till en långpanna och rosta i mitten av ugnen i ca 15-20minuter, kom ihåg att röra om ibland så att inget bränns (det märks ganska väl när müslin är helt torr).

5. Efter att ni tagit ut müslin ur ugnen se till att den svalnat helt innan du öser upp den i en burk. (bör förvaras i tätslutande förpackning/burk)

Kommentarer
Postat av: fannyyy

de där var ju ett sug recept för dom som är

allergisk mot nötter rasmus! :((

och föresten, man kan inte köap kläder som man vill ha till sommarn, efter sommaren heller!

2009-02-11 @ 08:05:56
Postat av: Emma

haha, tack för tipset på kuckelimuckmedecin rasmus:P men det liknar ju nästan min glassmedecin litegrannX)

2009-02-11 @ 09:11:59
URL: http://hejaemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0