Sommar(vår) Ute och Inne för män/pojkar :P

Hej på allhopa,
idag va väl ytterligare en halv bra dag, men snart komma lovet och då blire kanoners, matten gick bra, btw.
men nog med det nu, idag tänkte jag modeblogga, inte för att de är nån kille som läser min blogg men so what??



haha, ja som ni vet så brukar jag sitta och läsa modemagasin vilket är jäkligt kul, och då tar jag idéer därifrån men håller kanske inte alltid med dom så ibland blire lite eget men vilket fall..


UTELISTAN (Big No, No!) 1=värst 5=minst dåligt, men fortfarande inte bra:P

1.  Färgade strumpor. ABSOLUT FÖRBJUDET, har själv aldrig tyckt om det, jag håller mig till en färgade, och till våren 
     och framförallt sommarn så har jag helt rätt :) de är faktiskt första gången jag har rätt i förväg. Nej, satsa hellre på
     strumpor som går ton i ton med byxorna, mkt elegantare plus att du får inte lika stora fötter.. haha

2. T-shirt under skjortan. Har aldrig varit snyggt eller modernt och kommer aldrig att bli det, okey de va väl kanske det för
    3-4år sedan, men dom åren va alla blinda så de gick obemärkt förbi. Nej hörrni killar, om ni promt ska ha tee under
    skjortan så ha då en djupt ringad så den inte syns, eller så knäpper ni skjortan ända upp om ni så vill:)

3. Solglasögon i pannan. Jag säger bara en sak, ta av er dom. det är det enda rätta, men om man ska följa Michael Kors
     och Kings direktiv så är det såna där glasögonsnören, som man hade nån gång på 90talet som är hetast just nu,
     men bröstfickan eller väskan fungerar precis lika bra enligt mig.

4. Klumpiga sneakers. akta er för klumpiga sneakers, klumpiga fotkläder överhuvudtaget, satsa hellre på en tunn nätt
    tygsko om du känner dig lite osäker men undvik för gudsskull skate sneakers med riktigt bred front du kommer att se
    ut som värsta klumpfoten i värsta fall. By the way så undvik även strumpor i sandaler, om du har det så fattar jag inte
    varför du har sandaler för då tappar dom ju hela sitt syfte:P

5. Felmatchande Accessoarer. Ja, de är ju aldrig bra att felmatcha, fel färg framför allt då, tänk på vad du gör, och om
    det är din stil att köra med tok mkt färg så gör det, men de är väldigt lätt att du som person försvinner i kläderna, nej
    håll dih inom en viss palett på 2-3färger kanske och undvik svarta bälten och mockabruna skor samtidigt, det var ett
    tips från King, men där håller jag inte riktigt med, speciellt inte om man är ungdom för de är inte alltid man har skor
    som matchar till alla bälte.


INNELISTAN (Yes, Yes återigen Yes)

1. Prasseljackor. kanske inte direkt sommar, men figursydda prasseljackor som inte är speciellt långa är bland det
     snyggaste du kan ha, gärna i nån färg, kom ihåg, i vår och sommar så är alla färger på modet, såväl pastell som 
     knalligt.

2. Urringade t-shirts. Har sagt det tidigare men säger det igen, djupa, men dock inte allt för djupt ringade t-shirtar till ett  
    par korta shorts är supersnyggt, även om jag själv inte tror jag skulle ta på mig ett par korta shorts, men knälånga i
    alla fall. Men en slapp urringad tee som är luftig och lätt, de kan verkligen inte bli mer rätt:D

3. Färgade Mocka skor. köp ett par snygga mocka skor eller enkla tygskor, mockan får väldigt gärna vara färgade i nån
    klar färg, men tygskorna får du göra precis som du känner för, tänk bara på att vita skor kan vara ganska lätt att
    förstöra, tro mig jag vet, sen E-type i fjol..haha

4. Scarfen. Glöm den för gudsskull inte, så snyggt så enkelt, färg?? SJÄLVKLART säger jag, doesn't matter which. men
     om du känner för enklare och mer stilfult så tar du självklart en mer nertonad nyans, långt men luftigt ska det vara, fast
     inte riktigt om du är ett stort lanvin freak för han lindade scarfarna tight runt halsarna så det såg ut som om dom hade
     tre meter höga halsar.

5. Minimalismen. Om du inte känner för alla scarfar och krams så som glasögon snören med mera, sattsa istället då
    extremt åt andra hållet, ett par enkla shorts utan utmäskande drag och en enkel en färgad tee, funkar alltid, men är just
    nu så inne, lr va vet jag... dom säger att minimalismen är inne i alla fall, kan känna så själv ibland, ett par chinos och
    en tee, enfärgat självklart.


EXTRA TIPSET//

*
trenden med förkorta byxor håller i sig även genom hela sommaren men ändringen är den att du helst bör bära 
  uppsydda byxor istället för uppvikta, så fram med symaskinen grabbs, eller så får ni väl be mormor om hjälp :P
'
* Ray-Bans  Wayfarer, måste jag säga nåt mer?? inte direkt billiga, men det finns ju billigare märken av samma modell:)

* och sist men inte minst, Linne skjortan, m,m um, skönt, behöver ej strykas, luftigt=slipper svettfläckar, helt rätt för stranden, eller stan för den delen


Kommentarer
Postat av: Lisa

Shit vilka snygag brils :D

2009-04-13 @ 17:43:48
URL: http://lisawesterlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0